Klima aletinin tarihi âdemiyet denli eskidir. İlk insanoğlu vücut ısılarını koruyabilmek ve şahsi konfor çıkarmak sinein efsanevi derilerini kullanıyorlardı. Henüz sonraları Mısırlı egemen dershane, palmiye dallarıyla kendisini serinleten esirleri kullandı. Romalılar ise meşhur hamamlarında ventilasyon ve ısıtma sistemleri kullandılar. Meyan çağlarda Leonardo Da Vinci, doğru bir arkadaşının evinin odalarını havalandırmak sinein deniz gücü ile çhileışan bir fan yaptı. Havalandırma ve merkezi ısıtma sistemleri 19. yüzyılda çabucak gelişti. Fanlar, buhar kazanları, radyatörler icat edildi ve kullanılmaya kafalandı. 1844 senesinde U.S. Marine Hastanesi’ nin yöneticisi olan John Gorrie yeni soğutma makinasını tanıttı. Bu, dünyadaki ilk ticari soğutma ve havalandırma makinasıydı. Klima, ilk koca yararlanma yerını 1920′ li yılların başlangıcında tiyatrolarda buldu. 1925′ te New York’ taki ünlü Rivoli Tiyatrosu kapısına ” Her saat 20 derecedir” duyuruını asmıştı. Peşi sıra mağazalar, uçaklar ve otomobillere klima yerleştirildi. 1930 senesinde Du Pont şirketinden Thomas Midgley, Freon soğutucuyu geliştirdi. Hızla devam fail teknik gelişmeler sonucunda 1950′ li yıllardan itibaren split tip klima cihazları kullanılmaya kafalandı. İklimlendirme, havayı ısıfecir, soğutan, temizleyen ve nemini yoklama fail bir vetiretir. Hasetmüzde insanoğlu, elan hafif ve velut yaşayabilmek sinein klima aletinı tercih etmektedir. Bir kaç sene öncesine denli klima şatafat olarak kabul edilmekteydi. İnsanlar evlerinde veya sorunyerlerinde sıcaktan bunalsalar dahi klimaya sağlam istek etmiyorlardı. Fakat aradan sabık birkaç yılda çok başkalık başüstüne. Artık klima bulunmayan sorunyerlerinde kimesne çhileışmak istememektedir. Önce sorunyerlerinde geniş olarak kullanılmaya başlayan klimalar, son dönemlerde evlerin bile elzem konfor çeyizı olmuşdolaşma. Son teknoloji ile geliştirilen klimalara ısıtma özelliğinin bile eklenmesi klimayı sadece edebiyat serinlemek sinein kullanılan bir çeyiz olmaktan çıavratp, kışın da ısınmak sinein tercih edilen çeyiz yapmıştır. Klima yararlanma hileışkanlığı ülkemizde yeni gelişmeye kafalamıştır. Pazardaki ürün ve bedel çeşitliliği önsında tüketicilerimiz hüküm verme sürecinde olabildiğince karamsarlık yaşamaktadırlar. Bir konfor aracı olarak satın hileınan klimaların, Türkiye’ nin diyar koşullarına ve klimatize edilmek istenen mekana reva seçilmemiş olması, kifayetli servis desteğinin sağlamlanamaması, hakikat montaj icraatının kuruluşlmaması üzere nedenlerle maalesef tüketicimiz kıygın olmaktadır. Kazançlı ömrü ülkemiz koşullarında takribî 10 sene olan klima cihazlarının seçiminde, ilk satın derç maliyetinin nezdinde işletme sürecinde oluşabilecek maliyetler ile erke maliyeti bile dikkate hileınmalıdır. Klima çeyizı satın hileınmadan önce bu kriterler dikkate hileınarak önemsiz bir tetkik kuruluşlmalıdır.
